Wix lanceert gelokaliseerde functies

Larry Jackson

[ad_1]

Webwinkelsoftware-leverancier Wix is een samenwerking aangegaan met Global-e, een softwareoplossing voor crossborder-verkopers. Als gevolg hiervan kunnen verkopers profiteren van nieuwe functies, zoals een gelokaliseerde checkout, meerdere valuta’s en productprijzen op basis van specifieke markten.

Wix is een websitebouwer, die ook webwinkelsoftware biedt. Verkopers kunnen een online winkel maken met een drag-and-drop-systeem. Om het ecommerce-platform verder uit te breiden werkt het nu samen met Global-e.

Crossborder-functies

Dankzij de samenwerking kunnen Wix-gebruikers hun bedrijf uitbreiden en gebruikmaken van de crossborder-functies van Global-e. Gebruikers kunnen nu productprijzen en betalingen in meer dan 100 valuta toevoegen. Zo kunnen klanten in hun lokale valuta shoppen.

‘Verkopers kunnen betaalmethoden, checkout- en verzendopties per markt instellen.’

Daarnaast kunnen verkopers betaalmethoden, een checkout, verzendopties en taal per markt instellen. De prijzen kunnen ook worden aangepast per markt. Bovendien kunnen gebruikers een end-to-end internationale logistieke oplossing gebruiken om de crossborder-leveringen te versnellen. De datamodellen van Global-e worden ook toegevoegd aan de software, waarmee verkopers hun wereldwijde aanbod kunnen optimaliseren.

Complicaties internationale verkoop wegnemen

“We willen onze handelaren in staat stellen hun bedrijf te laten groeien op de wereldwijde markt en hen voorzien van de tools die ze nodig hebben voor een gestroomlijnde internationale expansie. Onze samenwerking met Global-e neemt de complicaties weg die komen kijken bij het internationaal online verkopen, waardoor Wix-handelaren hun wereldwijde bereik kunnen maximaliseren en de barrières voor internationale handel worden weggenomen”, aldus Oren Inditzky, VP Online Stores bij Wix.

Net als de concurrent

De samenwerking komt een paar weken nadat concurrent Shopify ook functies lanceerde die verkopers helpen bij het opzetten van gelokaliseerde webwinkels. Crossborder ecommerce blijft groeien, dus het is passend dat softwareleveranciers deze functies willen aanbieden aan verkopers.

[ad_2]

website

See also  Ecommerce bijna 35 miljard euro waard in 2023